HOME TUTORIALS FREEBIES TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM

Sains , Akaun atau Teknologi?



Assalamualaikum dan Hi!

Pelajar lepasan SPM mesti tengah bingung gila nak pilis kos apa sekarang kann? Sama la dengan aku. Memang susah gila aku nak buat pilihan sekarang ni. Aku pelajar Sains Tulen, tapi minat aku tak ke arah yang berkaitan dengan sains tulen.
" Serius uolls! "
Dulu, sebelum aku dapat result PMR pernah juga aku terfikir. Aku nak ambil aliran Akaun sebab banyak pengiraan. Serius memang aku minat sangat dengan pengiraan. Masa tingkatan 2 aku digelar ' Otak Maths ' macam otai la masa tu. Takda sapa boleh lawan.

Tuppp tuppp masuk tingkatan 4 terus aku benci bab 5 yang tingkatan 4 punya. Pasal line apa entah. Hahahaha. Masa tu cikgu Maths aku cuti bersalin dan ada cikgu muda mai ganti. Aku tak faham apa yang dia ajar sebenarnya. Dari bab 5 sampai la bab statistik rasanya. See, betapa payahnya ilmu tu nak masuk T^T

Masa tu aku memang fedap gila tengok Maths. Tambah tambah pulak ramai saingan masa tingkatan 4. Memang aku takleh nak ligan langsung. Banyak sangat bab yang aku tak suka. Terutamanya bab 5 tingkatan 4. Sampai sekarang aku masih terfikir jawapan Maths SPM 2014 kertas 2 punya. Aku hentam jawap jaa. Dah la tahun tu baru mula Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) secara mengejut pulak tu.

Tapi pernah beberapa kali markah Add Math aku lebih tinggi dari Maths. Lepas dari Peperiksaan Pertengahan Tahun tu markah Add Math aku teruk gila. Hehehe.

Ohh, pasal aliran tu kenapa aku tukar ke arah Sains Tulen walaupun tak minat. Nak tahu?

  1. Kelas aliran akaun ada Pendidikan Seni Visual. Aku tak minat seni.
  2. Seisi keluarga aku suruh aku ke aliran Sains Tulen.
  3. Aku tak pernah rapat dengan pelajar kelas aliran Akaun.
  4. Aku anti-sosial sikit.
  5. TAKDAK dah kot
Nasib laa dalam kelas Sains Tulen tu ada matapelajaran Akaun juga. Hoho dan dan aku tak minat Akaun sebab cikgu tu ajar keja nak marah marah tapi sampai la ke kerja kursus aku dah boleh faham apa itu Prinsip Perakaunan. Masa tingkatan 5 aku boleh dikatakan anak kesayangan cikgu Akaun. Kehkeh.

Persoalannya.
Aku masih tak boleh nak buat pilihan. Pening juga, rasa macam nak pilih bidang yang ke arah Perakaunan tapi aku tertarik dengan perkataan " Diploma Statistik " Rasa macam best dan yang pasti Maths kena strong gila laa. Hahahaha. Segala bab yang Statistik dalam Maths dan Add Maths memang kena pakai. *Aku research je dekat google. Tu yang tau*

Pilihan yang dipilih sebelum dikemaskini

Pilihan yang dipilih selepas dikemaskini
Yang kemaskini tu kali pertama. Lepas dapat result SPM 03 Mac nanti baru aku kemaskini balik kot. Setakat ini sahaja. Sekian
Aku tertarik dengan entry blogger ini dan komen komen dari orang lain
http://addinnadiena.blogspot.com/2012/05/kenapa-eak.html kalau korang rajin, bacalah untuk menambah ilmu pengetahuan, apa salahnya.

1 comment:

Anis Farhana said...

Saya ambik sains tulen pun sebab tak suka seni hehehe tapi boleh pilih nak akaun or biologi. saya mestilah pilih biologi sebab saya paling tak suka kira kira ni hehe

Template By NisaaRazie