HOME TUTORIALS FREEBIES TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM

i'm sick ? aku ada penyakitkah ?


hello peeps , okay hari ni memang penat gila2 sebab aku and the geng buat SELOKA 2 ANDALAS untuk diberi kepada pihak sekolah bagi memuatkan karya pelajar dalam majalah SMKHK 2011 . Harap2lah cikgu2 memilih karya aku and the geng , penat kami mengarang . Nak lihat ? Boleh , tapi sebelum itu jom dengar cerita pasal story post aku untuk hari ini .


Sayang iloveyousomuch don't leave me please . Yess , that's my tangisan kepada kekasihku . Ehh2 , dia sekarang masih buah hati aku kah ? Hm, ya ! Aku sayang dia sangat2 , macam aku sayangkan nyawa aku . Btw , imisshim now ! Erghhh , takpala nak buat macam mana keadaan nak jadi macam ni . Harus bersabar ja la , macam aku ni . I think la kan2 , aku ada penyakit . Kemungkinan , sebab ? Aku ni sering sakit kepala , muntah2 . Ouh man  ! , huh rasa malas pulak nak pergi  sekolah besok . Haha , btw aku nak story telling sikit pasal Contest yang aku anjurkan tu . Aku tengok ramai gila yang join , sampai aku double look . Nak dibandingkan blog aku dengan contest tu blog aku sikit ja follower yang bertambah . Anyway , aku nak bagi GA bagi follower yang ke-400 . Itu pun , kalau ada orang yang masih nak follow blog aku yang buruk ini . 

SEKIAN !

Perhatian ! ; Jika nak baca seloka 2 ANDALAS please klik Read More . . .


Assalamuailaikum pembuka bicara,
Kami sekelas ingin membuka cerita,
Kelas kami Pn Mashutha,
Orangnya sporting lagi ceria.


29 pelajar berbagai ragamnya,
9 putera 20 puteri,
Tingkat 2 kami berada,
Di situlah tempat kami menimba ilmu.


Orangnya sederhana lagilah tinggi,
Sekali marah senyap sunyi,
Dua kali marah lempanglah kami,
Itulah Atirah monitor kami.


Putih melepak made in Korea,
Matematik itulah favouritenya,
Bab kira-kira serah kat dia,
Tu dia nisa assistant kami.


Dinie Ulala nama glamournya,
Warna purple pilihan hati,
Dialah prefect dialah treasurer,
Menjadi role model di kelas kami.


Tiga jejaka pujaan hati,
Ketawa jenaka hobi depa,
Bab homework penyegan sekali,
Selalu sangat kena ‘ face the music ’ ,
Itulah naim and the geng.


Menguyah menelan tak kira waktu,
Bercakap banyak mengalahkan host melody,
Puteri and Piqa kepala Domosis,
Menjadikan kelas gamat sentiasa.

Dari Sarawak fly tu Kedah,

Tinggal sebumbung tidur sebantal,
Wajah serupa hati berbeza,
Hafiz,Nafiz twin kami.

Baju kuning prefect library,

Bila tak faham malu bertanya,
Dalam kelas kreatif orangnya,
Najihah dan Nani tumpang sekaki.


Alya Syarina empunya nama,
Tanpa dia sunyi rasanya,
Orangnya kurus lagilah tinggi,
Jaguh pecut di sekolah kami.


Tiga gadis satu tingkatan,
Suka berjalan merantau sekolah,
Sering bersama kemana-mana saja,
Sapa tak kenal Eyken and the geng.


Orangnya rajin la juga,
Saudara Muiz itulah dia,
Time belajar serious gila,
Pelajar ‘ the best boy ’ kelas  kami.


Rumah dekat tak jauh dari sini,
Tempat duduk belakang ke tepi,
Dalam kelas selalu ‘ absent ’ ,
Tu jenis dia nak buat cam na lagi ,
Nama di beri Ahmad Tirmidzy.


Orangnya manis lagi cute,
Tersenyum simpul bila dipuji,
Bila dimarah muka masam sekali,
Ketua Kecerian tugas diberi,
Itulah Faezatul nama diberi.


Orangnya kurus boleh la tahan,
Seorang putih seorang gelap,
Yusof dan Fadhli empunya diri,
Buat lawak tak pernah menjadi.


Orangnya chubbie lagi tinggi,
Comel mengalahkan teddy bear,
Bab speaking mengalahkan Barrack Obama,
Nur Husna empunya nama.

Melukis mewarna hobinya,

Mengalahkan pelukis dunia barat,
Bila puji sekali , “ well you know me ” ,
Itulah dia Nur Shahira pelukis kami.

Kita bergurau-gurau juga,
PMR ….. just around the corner,

Semoga kita success hendaknya,
Agar tercapai impian kami.


Berakhir sudah seloka kami,
Siapa terkena jangan terasa,
Kalau terasa “ im sorry la ” ,
Kalau marah juga, Go to HELL la ! 


Hah , amacam seloka 2 ANDALAS ? Okay tak ? , hah ! tak okay ? . Ish , penat kowd aku and the geng buat seloka ni . . Hm , btw thanks a lot because baca story hari ini . 



No comments:

Template By NisaaRazie