HOME TUTORIALS FREEBIES TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM

Campign Time ; part 2


Hi readers ^^

Hari ni aku tak pergi sekolah , bukan aku ponteng tapi cikgu yang bagi cuti sebab hari Sabtu lepas sekolah aku telah mengadakan hari kokorikulum . Oka , hari ini aku nak cerita kisah aku bercampign di sekolah . Hari apa ? Hari Khamis , Jumaat dan Sabtu . Btw , yang hari Khamis aku dah cer . So , hari ni aku nak cerita untuk hari Jumaat dan Sabtu pula ^^

Jumaat ; 16 Sept 2011

Tepat jam 4 pagi aku dan rakan2 bangun untuk membersihkan diri masing2 . Setelah itu , kami pergi solat kemudian terus ke padang untuk latihan kawad kaki . Btw , waktu tu kami semua tak sarapan lagi dan ketika itu juga perut kami berbunyi . Pelbagai bunyi yang didengari oleh aku dan lain2 , selepas berkawad kami dikehendaki berkumpul di dewan Sri Damar . Masuk ja dalam tu , macam2 aktiviti diadakan . Seronok gila ! Lepas ja makan , genk laki2 kena pi tukar pakaian untuk ke masjid bagi menunaikan ibadah solat jumaat dan aku ? Pergi mandi untuk ke surau bai menunaikan solat zohor , kemudian kami kena dengar ceramah free ! Ramai yang tidur time tu , ya la kan penat ~ Habis ja dengar ceramah , kami kena turun padang untuk latihan kawad kaki dan beriadah . Pergghh ! Time tu orang yang ajar kami kawad masih sempat sambung ceramah dia . Kemudian , diteruskan dengan makan malam . Nahaii , kami tak dibenarkan mandi ketika itu . Habis ja solat Maghrib dan Isyak , kami diwajibkan berada di dewan bagi persembahan kebudayaan . Memang terbaiklah persembahan2 yang diadakan ketika itu , and last kami dibenarkan balik ke khemah . Malam kedua tu , genk2 dalam khemah aku tak gaduh dengan jiran sebelah sebab jiran sebelah tu takda so kami pun tidur dengan tenang dan nyenyak la .

Sabtu ; 17 Sept 2011

Hari yang terakhir ni ramai yang bangun lewat , termasuk cikgu2 . Lepas solat Subuh peserta campign dikehendaki mengemas semula khemah2 yang telah kami menginap , kemudian dikehendaki berada di tapak perhimpunan untuk berkawad

dan berakhir la sudah campign 3 hari 2 malam di SMK Hutan Kampong ^^ Sekian ,

No comments:

Template By NisaaRazie