HOME TUTORIALS FREEBIES TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM

Gempa Bumi di Acheh 8.9 , Indonesia.

Assalamualaikum.

This image is credit to FizGraphic.
Patut la tadi nisa rasa macam nak pengsan sebab nisa rasa pening and then nisa tengok meja kerja nisa goyang. Nisa terkejut gila, mana taknya nisa ni kerap sungguh pening dari tahun lepas lagi. Kiranya dah cukup setahun nisa pening, sakit kepala. Lepas tu, nisa tengok dekat facebook ramai yang update tentang GEMPA BUMI dan kemudian kawan abah nisa call kata dekat Alor Setar merasai GEMPA BUMI yang telah berlaku di Acheh. Atudiaaaa, nisa terkejut gila sebab first time rasa gempa bumi ni.

Actually, nisa nak beritahu korang bahawa info yang nisa nak bagi ni semua copy paste dari profile facebook nisa.
  • Indonesia mengeluarkan amaran tsunami ekoran gempa bumi kuat melanda wilayah Aceh sebentar tadi. Gegaran pada ukuran 8.9 magnitud dicatatkan pada jarak 465 kilometer barat daya Bandar Aceh, sebentar tadi turut dirasai di kawasan Lembah Klang - Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Shah Alam serta di utara Semenanjung - Pulau Pinang, Perlis dan Perak. *This info credit to FizGraphic.

  • Mohon jauhi kawasan pantai. Amaran tsunami dah dikeluarkan di Pulau Pinang. Kedah, Perlis. Tsunami berlaku di Acheh 8.7 skala. Ya Allah, kau lindungilah kami semua. Amin.

  • Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9.11pm dan Port Dickson pada 2.10am SEKIRANYA TSUNAMI BERLAKU. Jauhkan dari pantai.

  • This image is credit to FizGraphic.

    1 comment:

    Unknown said...

    nasib baik dh ada sistem amaran tsunami nie...
    cepat jer info dapat:)
    alhamdulillah kali ni x teruk mcm sblum nie:)

    Template By NisaaRazie